Monday, October 8, 2012

{Grammar }___네요 exclaim ending

When you experience something new or realize something for the first time.'-네요' can be used add this ending to the adjective or verb stem.

+네요= 맵네요
예쁘+네요= 예쁘네요
재미있+네요= 재미있네요
Example

+네요=덥네요 : 오늘 날씨가 정말 덥네요. Wow, it's really hot today!
아름답+네요= 아름답네요:산이 정말 아름답네요. Wow, this mountain is really beautiful!
+네요=하네요 : 아이가 요리를 하네요. Wow, the child is cooking!

No comments:

Post a Comment

 
;